Avui canviem de camí, perquè en este petit d’espai de comunicació en lo món, no sol tos volem contar que és lo que anem fent a Nebulosa Gràfica, sinó que també mos agradarie anar presentant a persones, obres, músics, artistes en general que mos agraden o formen part de les nostres fonts d’inspiració.

Comencem este repàs marxant fins a Saragossa per a presentar-tos a la il·lustradora (entre moltes altres coses) Niko Bleach (nikobleach.com). Fent una mescla entre tècniques manuals i digitals l’autora aconsegueix crear imatges que impacten, poden agradar o no, però pensem que no deixen indiferent.

Tot i tenir un estil molt personal marcat pel protagonisme del retrat, del personatge principal ubicat en contextos gairebé onírics, la il·lustradora ha realitzat diferents sèries que es diferencien subtilment en l’ús dels colors i el traç de les línies.

Passejant per la seua web trobem dos grans series d’obres. Per un costat, podem veure “Paisages devastados” que supose un delicat viatge al rerefons més obscur de la humanitat contraposant la fragilitat o la agresivitat de la condició humana a escenaris que per a natres són post-apocalíptics. Blanc i negre tacat en petits punts de color que fan que l’observador se quedo en la silueta, en l’ombra de cada dibuix per a després deixar marxar els ulls cap a les mirades i els gestos dels personatges que segons es miron són víctimes o causants del context que los envolte.

Per un altre costat, a la xarxa també trobem la serie “Drawnroll”, que per a no enganyar-mos, és la que més mos cride l’atenció. Un dibuix, una escena, una imatge inspirada per a una canço concreta. D’aquesta manera, “About a girl” de Nirvana, “Ace of Spades” de Motorhead o “Arcarsenal” de At the drive in, entre altres, passen de la música al paper filtrades per les mans de Niko Bleach que els impregne del seu propi estil en els que els colors i les ombres s’entremesclen per a què los dibuixos tinguen so.

Si voleu descobrir més coses de la Niko Bleach podeu visitar la seua web www.nikobleach.com

————————————————————-

Hoy cambiamos de rumbo porque en este pequeño espacio de comunicación con el mundo, no sólo os queremos contar que es lo que vamos haciendo Nebulosa Gráfica, sino que también nos gustaria ir presentando a personas, obras, músicos, artistas en general, que nos gustan o forman parte de nuestras fuentes de inspiración.

Comenzamos este repaso viajando hasta Zaragoza para presentaros a la ilustradora (entre otras muchas cosas) Niko Bleach (nikobleach.com). Haciendo una mezcla entre técnicas manuales y digitales la autora consigue crear imágenes que impactan, pueden gustar o no, pero pensamos que no dejan indiferente a nadie.

A pesar de tener un estilo muy personal marcado por el protagonismo del retrato, del personaje principal ubicado en contextos casi oníricos, la ilustradora ha realizado diferentes series que se diferencian sutilmente en el uso de los colores y el trazo de las líneas.

Paseando por su web encontramos dos grandes series de obras. Por un lado, podemos ver “Paisajes devastados” que suponen un delicado viaje al trasfondo más oscuro de la humanidad contraponiendo la fragilidad o la agresividad de la condición humana a escenarios que para nosotros son post-apocalípticos. Blanco y negro manchado con pequeños puntos de color que hacen que el observador se quede con la silueta, con la sombra de cada dibujo para luego dejar que los ojos buquen las miradas y los gestos de los personajes que según se miren son víctimas o causantes del contexto que los rodea.

Por otro lado, en la red también encontramos la serie “Drawnroll”, que para no engañaros, es la que más nos llama la atención. Un dibujo, una escena, una imagen inspirada por una canción concreta. De este modo, “About a girl” de Nirvana, “Ace of Spades” de Motorhead o “Arcarsenal” de At the drive in, entre otros, pasan de la música al papel filtradas por las manos de Niko Bleach que las impregna de su propio estilo en el que los colores y las sombras se entremezclan para que los dibujos suenen por si mísmos.

Si quereís descubrir más cosas de Niko Bleach podeís visitar su web www.nikobleach.com niko bleach

Pin It on Pinterest

Share This